دانلود

Download

NTTacPlus - تنظیمات

پس از نصب و راه اندازی NTTacPlus برای اولین بار بر روی سیستم خود همانطور که در راهنمای نصب توضیح داده شد، با وارد کردن نام کاربر و کلمه عبور admin و IP Address سیستمی که بر روی آن NTTacPlus نصب شده است، وارد Console این نرم افزار شده و می*توان تغییرات و تنظیمات مورد نیاز خود را بر روی آن اعمال کرد. پنجره ای که در حال حاضر در مقابل شما باز می*باشد، بایستی چیزی مطابق شکل زیر اما با تفاوت در IP Address و نیز نام کاربر باشد.


حال با فشردن کلید F8 به قسمت تنظیمات (Configuration) نرم افزار NTTacPlus می*رویم .


در پنجره باز شده تغییرات زیر را اعمال می*نماییم :

برگه اول: General
در قسمت E-Mail global settings در صورتی که دارای Mail Server می*باشید در قسمت Notification E-mail address آدرس email، در قسمت SMTP Server آدرس IP مربوط به سیستم Mail Server و در قسمت Server source e-mail (sender) آدرس مربوط به ارسال کننده را وارد نمایید.

در صورتی که تمایل به استفاده از پایگاه داده (Database) برای NTTacPlus دارید، گزینه مربوط به قسمت Enable ODBC User Database using this datasource را فعال و در غیر این صورت آن را به حالت غیر فعال رها نمایید.

در قسمت Default user گزینه اول که مربوط به کاربر پیش فرض می باشد (Enable user) را غیر فعال نموده و همچنین گزینه بعد که مربوط به ایجاد Profile مربوط به کاربر پیش فرض می*باشد را غیر فعال نمایید. گزینه سوم یعنی Email admin on unknown users را برای تشخیص ارتباطات غیر مجاز، فعال نمایید. (برای عملکرد این قسمت، تنظیمات مربوط به Mail Server را باید بدرستی وارد نموده باشید.)

در قسمت General تعداد حداکثر ورود را روی 3 و دوره ی کنترل را روی 10 دقیقه تنظیم نمایید. اولین روز هفته را هم بنا به منطقه ی خود انتخاب نمایید. (در ایران Saturday)
گزینه Use username field also for maxlogins check را برای قطع ارتباط بیش از تعداد مجاز کاربران فعال نمایید.
گزینه Restore NAS names DNS را نیز می*توانید به دلخواه فعال نمایید.

برگه دوم: Logging
گزینه Enable logging to screen log window را فعال نمایید تا رخداد های NTTacPlus از قبیل ورود و خروج کاربران، پیغام خطاهای مربوط به احراز هویت ها و . . . را بتوانید از طریق پنجره ی NTTacPlus ببینید. گزینه Enable logging to file yyyymmdd.log را نیز فعال نمایید تا رخداد های مربوط به هر روز در فایل متناسب با تاریخ آن روز ذخیره گردد. در صورت نیاز مسیر مربوط به Log File ها را میتوانید تغییر دهید.
در قسمت Debug Logging Events گزینه های زیر را فعال نگه دارید :
Authentication sessions
Accounting sessions
Password checking clear text
Port cleaning commands
User account charging
Max login check
SMTP mail send events

برگه سوم: Accounting
در این قسمت میتوان اعمالی که برای حسابداری NTTacPlus انجام می*گیرد را کنترل نموده و در اندازه آنها تغییرات مورد نیاز را اعمال نمود.
در قسمت Time & traffic roundoff parameters فیلد اول مربوط به رند کردن زمان در بازه*ی زمانی و فیلد دوم مربوط به رند کردن مقدار حجم در فاصله ی حجم*های خاص می*باشد.
برای این دو قسمت زمان را روی 1 دقیقه و حجم را روی 1 کیلو بایت تنظیم می*کنیم.
توضیح : با اعمال این تنظیم، کلیه اتصالات (Connections) هایی که کمتر از 1 دقیقه هستند، در سیستم بعنوان 1 دقیقه در نظر گرفته می*شوند. این خاصیت شامل سرویس حجمی نیز می شود.
سایر قسمت ها بصورت پیش فرض مناسب می باشند و نیازی به تغییر در آن ها نیست.
در صورت استفاده از پایگاه داده (Database) برای NTTacPlus، با استفاده از قسمت ODBC Accounting، تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

برگه چهارم: Messeage
در این قسمت میتوانید پیام های مربوط به هر رخداد در NTTacPlus را تعیین و متن دلخواه خود در صورت مواجهه با رخداد مربوطه را تعیین نمایید. (در ارتباطات کاربران Dialup مورد استفاده قرار نمی*گیرد.)

برگه پنجم: BackUp/synch
چنانچه تمایل به دریافت نسخه ی پشتیبان در NTTacPlus داشته باشید، می*توانید از این قسمت و از این قابلیت NTTacPlus استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که این قسمت را فقط بر روی سیستمی تنظیم کنید که صرفا از آن به عنوان پشتیبان گیرنده می*خواهید استفاده نمایید.
تنظیمات به شرح زیر میباشد:
ابتدا در قسمت BackUp settings گزینه Enable this server for backup را فعال نمایید.
حال در قسمت Primary server name or addr آدرس IP سیستم Server اصلی را وارد نمایید. برای مثال 192.168.0.1؛ در قسمت Primary server port، شماره Port مربوط به Server را وارد نمایید. این Port چنانچه در NTTacPlus تغییری ایجاد نکرده باشید، 49 است. در همین پنجره کمی پایین تر در قسمت Login to primary with this account به عنوان نام کاربری و کلمه عبور، می*بایست کاربری را وارد نمایید که دسترسی وی بصورت مدیر (با سطح دسترسی 15 ) تعریف شده باشد که آن را باید عینا در این قسمت وارد نمایید.
در قسمت Backup interval mins نییز بازه ی زمانی (فاصله بین هربار تهیه نسخه ی پشتیبان) را وارد نمایید.
گزینه Remove local accounts before backup را فعال نمایید تا تمامی تغییرات از قبیل حذف کاربران نیز در سیستم پشتیبان اعمال شود. گزینه Forward accounting to the primary server را غیر فعال نمایید تا سیستم شما فقط پشتیبان گیرنده باشد و دخل و تصرفی در سیستم اصلی نداشته باشد.

برگه ششم: Secrets
چنانچه بخواهید از سیستم امنیتی NTTacPlus استفاده نمایید میتوانید از این قسمت استفاده نمایید.

برگه هفتم: Kill
در NTTacPlus این امکان وجود دارد که با توجه به سیستم مورد استفاده بعنوان Access-Server، برای قطع کردن کاربران از Access-Server، از نرم افزار های جانبی استفاده نمود.
تنظیمات مربوط به این امکان، از این قسمت قابل انجام است.

برگه هشتم: TACACS+/RADIUS
در این قسمت، تنظیمات مربوط به Port های ارتباطی بین NTTacPlus و Access-Server انجام می*گیرد. از Port وارد شده برای TACACS+، برای ارتباط بین دو NTTacPlus جهت Backup گیری نیز استفاده می*شود.

برگه نهم: Holiday calendar

در این قسمت میتوانید یک تقویم شامل تعطیلات سال را داشته باشید که در قسمت هایی از NTTacPlus از آن استفاده می*گردد .


منبع :

http://forum.persiannetworks.com/f86/t8259.html


NTTacPlus 2.02: http://behroozi.persiangig.com/soft/nttacplus/NTTACP2.EXE
Crack: http://behroozi.persiangig.com/soft/nttacplus/damn_nttacplus202.exe

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم بهمن 1387ساعت 21:44  توسط نیما  |